Bangkok dag 1 en 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tonny Berkers - WaarBenJij.nu Bangkok dag 1 en 2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tonny Berkers - WaarBenJij.nu

Bangkok dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Tonny

17 Februari 2019 | Thailand, Bangkok

Zondagochtend om 9 uur zitten we in het hotel aan een ontbijt. We zijn met de taxi naar het hotel gekomen. We landden om half 8 en nu is het volhouden tot de avond na 15 uur reizen.

We gaan in de middag met een bootje de rivier op. De longtailboot vaart een ronde over de hoofdrivier door Bangkok die in verbinding staat met de zee. De Chao Phraya River. De rivier der koningen. De arivier waarlangs Bangkok zich ontwikkelde.
We zien ook de drijvende marktjes waar je van alles kunt kopen. Via een vertakking komen we door een stukje buitenwijk en varen we zo weer terug naar onze opstapplek bij de pier van Silom.

In de avond eten we in een Foodmarket. Ongekend goedkoop en heerlijk. Allemaal kleine tentjes op een lange rij. Plastic gebloemde bordjes, ieder tentje zijn eigen motief. Overal plastic tafeltjes met blauwe zeiltjes. Voor 50 bath eet je en een biertje en water zijn 40 en 15 bath. 100 bath is ongeveer €3,50. Dus tel uit!

Om 20.30 uur terug naar het hotel. We zijn doodmoe....jetlag.....

Dag 2, maandag, gaan we fietsen in Bangkok. We stappen in een Tuk tuk. Helaas die brengt ons naar de dichtstbijzijnde pier, ons bekend Silom en niet naar de plek waar we heen moeten. Maar hij mag niet meer dan 10 km rijden. Anders wordt hij bekeurd door de politie. Dus toen de taxi genomen. Wordt een mooie rit naar een prachtig district van Bangkok. Aan de overkant van de rivier. Bang Krachao, ook wel de groene longen van Bangkok genoemd.
Op de snelweg betalen we tol. 50 bath.
Onze locale gids Suchao heeft een prachtige fietstocht voor ons in petto. We genieten de hele middag van junglepadn, echt maar 1 meter breed op palen over moerassig gebied. Platteland met kleine huisjes en fruitplantages. De in 2016 overleden koning Bhumibol liet het lang geleden aanleggen om stadsbewoners te laten genieten van de buitenlucht. Samen met Suchao eten we onderweg in een klein tentje. Hij vertelt ons dat ie op 2-jarige leeftijd zijn moeder verliest. Zijn vader neemt een nieuwe vrouw en hiermee verdwijnt het thuis voor Suchao. Hij past niet in een nieuw gezin en krijgt onderdak en eten bij zijn oom. En geen liefde zoals hij zelf zegt. Zijn vader spreekt hij nog steeds maar 1 x per jaar. Suchao’s droom is een farm, een bouwerij, maar dat kan hij niet betalen. Hij houdt van het platteland en is trots op de plek waar we zijn. Dat is zijn geboorteplek.