Van Krabi naar Koh Sumai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tonny Berkers - WaarBenJij.nu Van Krabi naar Koh Sumai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tonny Berkers - WaarBenJij.nu

Van Krabi naar Koh Sumai

Blijf op de hoogte en volg Tonny

25 Februari 2019 | Thailand, Bangkok

Vandaag vroeg uit de veren. Eerst ontbijten. Ons hotelletje heeft een voortreffelijk uitgebreid en gezond ontbijt. We genieten er voor de laatste keer van.
Onze trip van vandaag hebben we in een standje langs de boulevard geregeld bij een behulpzame Thai. We worden vanochtend om half 8 opgehaald met een taxi naar de vertrekplek van de bus naar de haven voor de overtocht naar Koh Sumai.
Deze brengt ons in drie uur daar heen.
We slapen even door in de bus en om 12 uur komen we in de haven aan. De Catamaran Express staat al klaar en we kunnen zo opstappen. Om half twee stappen we aan wal in Koh Samui.

Met zijn negenen stappen we in taxibusje 10 die ons naar onze hotels brengt. Wij stappen uit bij de tweede tussenstop. Dara Serena, de naam van ons hotel. We worden vriendelijk ontvangen en na een welkomstdrankje zien we onze kamer. Ook weer prachtig. We gaan direct naar het aangrenzende strandje om te genieten van zee en zon. Er is een heerlijke poolbar waar we een snackie nemen en een fruitcoctail. Genieten!
In de avond na het douchen gaan we Koh Samui in. Een enorme lange straat van wel 3,4 km vol met eettentjes en winkeltjes en zelfs een winkelcentrum waar we zien hoe thais ijs wordt gemaakt. We eten weer lekker fried Rice met kip en vegetables. Rond 22.00 uur lopen we terug en is de straat felgekleurd van alle verlichting. En nog steeds is het 29 graden.... we duiken ons bed in na een gekocht blikje Heineken te hebben genuttigd.